Sesja biznesowa w pigułce

Współczesny biznes jest w dużej mierze budowany na spójnym wizerunku. Strona internetowa to niekiedy pierwsze, a zarazem jedyne miejsce kontaktu z firmą, z której usług chcemy skorzystać. To, co zobaczymy na witrynie czy zdjęciu w branżowym magazynie lub portalu internetowym, bardzo mocno wpływa na to, jakiego stosunku do niej nabierzemy. Zastanawiając się, komu powierzymy ważne dla nas zadania, chcielibyśmy wiedzieć, kto będzie odpowiedzialny za ich wykonanie. Chyba nic nie jest w stanie skuteczniej utwierdzić nas w podjętej decyzji niż budząca zaufanie twarz człowieka, na usługi którego się zdecydowaliśmy.

Prawdziwa natura człowieka 

Głównym zadaniem sesji biznesowej jest przedstawienie osoby portretowanej jako rzetelnej i odpowiedzialnej. Gdy na zdjęciu ma znajdować się cały zespół, warto pamiętać o tym, że zgraną drużynę tworzą ludzie o różnych osobowościach. Inaczej wyobrażamy sobie szefa, grafika, programistę czy pracownika działu HR. Dobrze wykonana sesja biznesowa jest w stanie uwzględnić te różnice i przekonać osobę oglądającą zdjęcie, że zbiór różniących się od siebie w pewnych aspektach pracowników jest w stanie połączyć siły dla osiągnięcia w wspólnego celu.

Niezwykle ważne jest to, aby osoba fotografowana była na zdjęciu sobą, a nie stereotypowym przedstawieniem zajmowanego przez siebie stanowiska. Zadaniem fotografa robiącego sesję biznesową jest znalezienie u modela atutów kluczowych dla jego funkcji w firmie i skuteczne ich uwypuklenie na zdjęciu w taki sposób, aby wyglądało ono zarazem wiarygodnie, jak i naturalnie.

Odpowiednie podejście

Pierwszym krokiem do udanej sesji biznesowej jest szczegółowa rozmowa wstępna. W jej trakcie, fotograf powinien się dowiedzieć czym dokładnie zajmuje się dana firma, jakie cele jej przyświecają, do jakich celów zostaną wykorzystane zdjęcia i do jakiej grupy klientów lub potencjalnych współpracowników mają one trafić.

Kolejny etap to ustalenie ogólnej koncepcji sesji – czy pracownicy mają pozować na neutralnym tle czy otoczeniu firmowym? Gdy klientowi zależy na tym, aby fotografie można było wykorzystywać w różnych sytuacjach, najlepszym rozwiązaniem będzie wykonanie zarówno klasycznych portretów, jak i zdjęć zespołu podczas wykonywania codziennych obowiązków.

Przygotowanie do sesji

Osoby, które mają być fotografowane podczas sesji biznesowej, przygotowując stylizację na tę okazję powinny się kierować zasadą trzech kolorów. Najlepiej sprawdzają się proste kompozycje 2 klasycznych kolorów z jednym bardziej wyrazistym akcentem.

Warto postawić na materiał matowy, jednolity w swojej fakturze, nigdy błyszczący, z plisowaniami czy haftami. Również wzory, w szczególności te drobne, w większości przypadków nie prezentują się dobrze na zdjęciach.

Przykładem sprawdzonej stylizacji jest biała koszula zestawiona ze spodniami o eleganckim kroju oraz dopasowanym żakietem – granatowym lub w odcieniach szarości (w sezonie wiosenno – letnim dobrze sprawdzi się bawełniany, jedwabny lub lniany, w jesienno – zumowym – wełniany lub tweedowy).

Równie dobrze na taką okazję sprawdzi się mała czarna lub klasyczny kostium. Kluczowa jest tutaj ich długość – najlepiej by zakrywały one kolana, ewentualnie bardzo delikatnie sięgały przed nie.

Co do obuwia, powinno być ono zakryte, najlepiej skórzane, na obcasie o średniej wysokości.

Na sesję biznesową nie powinno się zakładać wiszących kolczyków, bardzo małej biżuterii i kilku cienkich bransoletek. Zamiast tego, warto postawić na jeden, maksymalnie dwa charakterystyczne elementy, na przykład efektowny naszyjnik czy elegancki zegarek.

W przypadku mężczyzn, najlepszym rozwiązaniem będzie garnitur. W roli dodatków wystąpić powinien tu krawat z dopasowaną spinką, poszetka, spinki do mankietów oraz elegancki zegarek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *